08.05.2013

Konfirmasjonslys


For ikke så lenge siden hadde vi konfirmasjon for eldstegutt i huset. Det er mye som skal ordnes til en slik dag, det var jeg klar over, men jeg hadde ikke forestilt meg hvor vanskelig det skulle være å finne lys og servietter. Jeg gikk i den ene butikken etter den andre og ble mer og mer fortvilt over ikke å finne noe fint. Joda, det var masse fine servietter og lys til jenter. Blomster, sommerfugler -masse rosa og sukkersøtt. Til gutter var det begredelig lite...

Nød lærer naken kvinne å spinne, eller noe i den dur... Da jeg hadde gitt opp håpet om å finne fine servietter og matchende lys, skjønte jeg at jeg måtte lage noe selv. Jeg endte opp med noen stripede servietter og hvite kubbelys. Jeg fant fram en gammel decoupagelim, klippet til servietter og limte dem på kubbelysene. Da matchet lys og servietter endelig!

Men jeg var ikke fornøyd med bare det. Jeg ville ha lysene mer personlige. Derfor scannet jeg inn servietten og la serviettmønsteret bak bildene i et bilderedigeringsprogram. Jeg printet ut tre forskjellige bilder til hvert kubbelys og festet dem til metallstreng sammen med perler.

Og når jeg likevel var igang, laget jeg matchende bordkort også. Gjestene var imponert og konfirmanten var fornøyd :)





Etter konfirmasjonen ble det igjen en del lys. Noen er blitt tatt vare på som minner, mens resten har jeg tatt vekk bildene fra og vips har jeg fine pyntelys :)



2 kommentarer:

  1. Men jöss så fint och vilket jobb du måste ha lagt ner! Verkligen super fint.
    //jonna d

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :D Det tok noen timer ja... Men det var gøy! :)

      Slett