12.04.2013

Drikkeflaskeholder



Denne laget jeg i fjor og den har vært mye brukt! Vann jeg ha med meg når jeg løper rundt i skogen, men jeg kan ikke fordra å måtte bære drikkeflasken i hånden. Da laget jeg denne som løste det problemet :)

Til denne oppskriften har jeg brukt bomullsgarn (beregnet til pinner nr. 3,5-4) og heklenål nr. 3,5. Hekle litt stramt slik at flaskeholderen holder formen. NB: 
Alle hst er heklet i de to bakre maskebuene for rilleeffekt.

1. Lag en fingerløkke og hekle 10 hst i den (10)
2. Øk omg ut (20)
3. [1 fm, øk] omg ut (30)
Fortsett å øke slik til arb. nesten dekker bunnen på flasken din: 4. [2 fm, øk] omg ut (40), 5. [3 fm, øk] omg ut (50) osv.


Da er det bare til å hekle rundt og rundt, 1 hst i hver hst til drikkeflaskeholderen er lang nok til flasken din.

Til slutt gjør du slik for å kunne henge den fast på buksen:Hekle 10 lm, snu med 14 stramme lm (knapphull), 1 hst i hver av de 10 lm. Avslutt med kjm og fest tråden godt. Sy på knappen. Jeg har brukt en knapp på 15 mm, velger du en annen størrelse, reguler da knapphullet (antall stramme lm).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar