05.03.2010

Vaskekluter til kjøkkenet



Trenger du noe "hjernedødt" arbeid som nesten gjør seg selv? Noe du kan holde på med selv om du ser på tv, ungene maser rundt deg eller du er midt i en samtale? Eller kanskje du bare er lei av alle microfiberklutene dine? I så fall er dette rette prosjektet for deg!
Du trenger bomullsgarn (til heklenål 3,5-4), et nøste per klut (50 grams nøster). Sørg for at du bruker en garntype som tåler minst 60 grader i vaskemaskin. Jeg har brukt heklenål størrelse 3,5.
1. Legg opp 43 lm
2. Hekle 1 hst i hver lm ut raden (begynn i 3 lm fra nålen)
3. Snu med 2 lm, hekle 1 hst i hver hst ut raden
Gjenta punkt 3 til nøstet er tomt. Husk å feste trådene ekstra godt siden klutene kommer til å få gjennomgå når de er i bruk.


6 kommentarer:

  1. Heisann:)Flotte ting du lager og supert at du legger ut oppskriftene!Jeg kan ikke hekle annet enn englemask og oldemor ruter enda,men gleeder meg til å sette i gang å lære.Tenkte lage små dyr til ungene,og da er denne bloggen perfekt:)Kopptuene skal også til pærs.Hilsen Marlén

    SvarSlett
  2. Du lager så supre ting! Kyllingene dine er utrolig søte, men dessverre ble det ikke tid i år. Men til neste år...
    Det ligger en Tingelingaward til deg i bloggen min :)

    SvarSlett
  3. Hei du! kjempe fin blogg du har! Utrolig at du får til.
    Jeg trenger så sååårt hjelp. Har ett bitte lite sprørsmål. Har søkt og søkt men finner ikke svar.
    La oss si jeg hekler en lue fra bunn til topp.
    Jeg hekler 3 runder med en farge og når jeg kommer til det å bytte farge så får jeg ikke fargen på samme linje??:( skjønner du hva jeg mener? Det blir ujevnt når jeg skifter farge:(

    DHva gjør jeg for at det skal bli fine og hele striper rundt lua? Prøver og prøver men bare feiler:( Blir kjempe glad for svar. Kan sende meg en mail: bergslid72@hotmail.com
    eller en kommentar på bloggen.
    tuuuusen takk om du kan svare meg:)

    SvarSlett
  4. Så mye fint du lager. Fant mye som jeg selv kunne tenke meg å lage. Jeg syr for det meste, men nå fikk jeg lyst til å finne frem heklekroken. Har en Give Away på bloggen min om du har lyst til å prøve deg.

    SvarSlett
  5. Har en liten ting til deg på bloggen min ;)

    PS: du lager så mye flott

    SvarSlett
  6. De var fine. Nei nå fikk jeg lyst å hekle kjøkkenkluter igjen :) Må gå og finne frem igjen heklekroken min.

    SvarSlett