10.04.2013

Filtugler



Her må det være ugler i mosen for disse er jo ikke heklet! Men dette er jo en hekleblogg! Hmm... Vel, jeg fikk det for meg i går kveld at jeg ville sy litt. Så da fant jeg fram filt og stoff, nål og tråd. For tro det eller ei, selv om jeg elsker å hekle, så lider jeg av at jeg vil prøve alt mulig annet også ;)

Uglene er kjempeartige å lage, og ganske kjappe også. Klipp ut to like store sirkler (bak og foran på uglen) i filt. Klipp ut to ører og to øyne. Og en liten trekant av mønstret stoff til å sy på magen. Ja, og nebb selvfølgelig. Bruk tråd i en annen farge for effekt. Sy først på magen, deretter nebbet og tilslutt øynene. Så syr du sammen bak- og forsiden på uglen, med ørene mellom de to lagene. Fyll i bittelitt vatt før du syr uglen helt sammen.

Jeg klippet av en solbærgrein fra hagen min og limte det hele inn i en ramme. Mer personlig veggpynt skal en vel lete lenge etter! :D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar